za występy w roli solistki z polskimi orkiestrami oraz nagrania fonograficzne w ostatnim sezonie artystycznym
----------
Skrzypaczka, solistka, kameralistka, a przede wszystkim – muzyk.
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w klasie prof. Szymona Krzeszowca, w której obecnie pracuje jako wykładowczyni akademicka. Swoje umiejętności artystyczne szkoliła również pod okiem takich wybitnych osobowości, jak Pierre Amoyal, Gidon Kremer, Maria Szwajger-Kułakowska, Pinchas Zukerman, Bomsori Kim czy Bartłomiej Nizioł.
Została doceniona na wielu prestiżowych konkursach muzycznych. Jest zdobywczynią m.in. I nagrody na XIII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym „Młody Paganini”, finalistką I Międzynarodowego Konkursu im. Karola Szymanowskiego, uczestniczką 16. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego.
Jako solistka występowała z większością polskich zespołów symfonicznych, m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO, Orkiestrą Symfoniczną Opery Śląskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Sudeckiej, Podkarpackiej, Dolnośląskiej, Śląskiej, Lubelskiej, Poznańskiej oraz Orkiestrą Symfoniczną Staatstheater w Cottbus.
Wciąż się rozwija i poszukuje, czego efektem jest podróż między światem muzyki współczesnej a wykonawstwem historycznym. Te peregrynacje nie pozostają bez wpływu na jej grę. Występuje jako prymariuszka Equilibrium String Quartet, jest członkinią Metropolis Piano Quartet i {oh!} Orkiestry Historycznej.
Rok 2022 przyniósł dwa albumy skrzypaczki: solowy – „SULAMITA”, wydany przez DUX Recording Producers – świetnie przyjęty przez krytykę oraz budzący niemałe zainteresowanie świata muzycznego, oraz album Equilibrium String Quartet, na którym możemy usłyszeć dzieła kameralne Władysława Żeleńskiego wykonane na instrumentach historycznych (wydawnictwo All’Improvviso).
powrót do listy drukuj